Voor AquaForte mogen wij onze online marketing skills inzetten! AquaForte ontwikkelt innovatieve vijverproducten voor de aanleg en onderhoud van (zwem)vijvers. De producten worden wereldwijd verkocht via installateurs, retailers en webshops.
De essentie van online marketing is het delen van een boodschap over het merk, product of dienst via online kanalen. Door deze boodschap op een effectieve, meetbare wijze te delen met de doelgroep kan je het online verkeer controleren, genereren en optimaliseren. Dit is precies wat AquaForte ons gevraagd heeft, met als uiteindelijke doel om vanuit een bottom-up marktbenadering de eindconsument meer te laten afnemen bij de AquaForte dealers.
We hebben onderzocht hoe Google de website van AquaForte beoordeelt. Dit is van belang voor de online vindbaarheid. Hoe hoger een website scoort in de gratis resultaten van Google, hoe groter de kans dat iemand op de website komt. Natuurlijk is het van belang dat de webteksten de juiste zoekwoorden bevatten. Maar ook de technische aspecten van de website moeten in orde zijn. Wij zorgen dat Google de website makkelijk kan crawlen en dat de technische content elementen volledig en in orde zijn.
Door gebruik te maken van de Google Search Console kunnen we de aanwezigheid van de website in de zoekresultaten van Google bijhouden en controleren. Dit geeft inzicht in de statistieken van de website, zodat we de website kunnen optimaliseren.
Waar klikken bezoekers op de website op? Welk percentage van de pagina wordt bekeken? Waar haken bezoekers af? De antwoorden hierop zijn inmiddels inzichtelijk, want dankzij de inrichting van de Google Tag Manager en Google Analytics heeft AquaForte zicht op het gedrag van de websitebezoeker.
Door het gebruik van deze Google applicaties ontstaat heel veel data! Om al deze data te kunnen analyseren hebben we voor AquaForte een Google Data Studio dashboard ingericht. Hiermee creëren we een overzichtelijke rapportage waarin de klant zelf de datum kan bepalen waarover deze de data ziet.
Naast de online marketingactiviteiten schrijven en plaatsen we twee keer per maand een blog op de website van AquaForte. Ook dit is een manier om meer traffic te genereren. Uiteraard houden we bij het schrijven ook weer rekening met de online vindbaarheid en zorgen we ervoor dat de blogs met de juiste zoekwoorden en koppen worden geschreven. De blogs zijn hier te lezen.
Online marketing vergt een dynamische werkwijze. Wekelijks hebben we dan ook contact met AquaForte om lopende werkzaamheden te bespreken. Iedere maand evalueren we samen de activiteiten en resultaten en sparren we over de toekomst. Op deze manier werken we reactief en proactief samen.
Onlangs zijn we voor één van de productgroepen van AquaForte gestart met een Google Ads campagne. En dit is nog maar het begin!
Meer weten over wat online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op!
Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.