19 november 2020

De zeven zekerheden van online marketing

Zelfs in dit digitale tijdperk zijn er bedrijven die het belang van online marketing binnen de bedrijfsvoering niet inzien. Vaak een kwestie van onwetendheid of tijdgebrek, terwijl online marketing ten volle bijdraagt aan succesvol en strategisch ondernemen. Hoezo? Wat heb je er dan feitelijk aan? Nou, een heleboel! Lees welke zeven zekerheden online marketing jou biedt.

1. Toekomstbestendig

Ook al barst je bedrijf bijna uit zijn voegen, online marketing blijft van belang. Verkeer je op dit moment in de luxe positie dat meer klandizie niet nodig is? Ga dan niet achterover hangen, maar bereid je voor op de toekomst. Wanneer je klantenkring onverhoopt krimpt, kun je daar meteen op inspelen. Heb je je online marketing niet op orde, dan loop je achter de feiten aan. Investeer dus in de toekomst. En voor nu? Een beetje arrogant misschien, maar niets is zo fijn om geïnteresseerde bezoekers tijdelijk teleur te moeten stellen omdat je het al druk genoeg hebt. Bovendien is deze populariteit goed voor je imago.

2. Meetbaar

Wat je met online marketing bereikt, is meetbaar door het inzetten van instrumenten als Google Analytics en Hotjar. Deze tools verzamelen details en data over je website en geven je inzicht in zaken als verkeersstromen, paginaweergaves, bezoekersaantallen en -gedrag. Zo is het resultaat van iedere online marketing actie duidelijk herleidbaar. Dit in tegenstelling tot offline marketing werkzaamheden waarbij je niet precies weet wie je bereikt met middelen als folders, magazines, billboards, beurzen en tv reclames.

3. Resultaatgericht

Het is dus nauwkeurig na te gaan waar iedere euro die je in online marketing stopt terecht komt en wat deze oplevert. Je kunt dus sturen op ROI (return on investment) dat de verhouding tussen je investering en je opbrengst weergeeft. Zo meet je de financiële toegevoegde waarde van je online marketing actie of campagne. Bij e-commerce kun je bijvoorbeeld direct zien welk rendement je uit je webshop haalt. En bij leadgeneratie kun je bijvoorbeeld nagaan hoeveel offertes er worden aangevraagd als gevolg van een gerichte online marketingactie.

4. Doelgericht

Met online marketing kun je doelgericht jouw doelgroep benaderen. Door te adverteren op de juiste termen en op social media kanalen de juiste segmentatie toe te passen, bereik je heel bewust de beoogde doelgroep. Met offline marketing daarentegen is dat minder makkelijk uitvoerbaar. Je kunt in een vakblad adverteren, wat redelijk specifiek is, maar je kunt uiteindelijk niet controleren bij wie je boodschap daadwerkelijk terecht is gekomen. Met online marketing kan dat wel, waardoor je makkelijker en sneller je potentiële klanten bereikt.

5. Flexibel

Met online marketing kun je je strategie te allen tijde bijstellen. Doordat we de online processen continu monitoren, analyseren en meten, kunnen we direct bijsturen wanneer dat noodzakelijk of wenselijk is om de juiste koers te blijven varen. Ook kunnen we direct inspelen op actuele situaties, zoals bijvoorbeeld een wetswijziging die invloed heeft op jouw branche. Deze flexibiliteit maakt het mogelijk dat online marketing zich voortdurend aanpast aan de huidige situatie en daarmee jouw prestaties verbetert.

6. Actueel

Het feit dat je je online prestaties continu monitort en meet, maakt dat je altijd op de hoogte bent. Door issues meteen aan te pakken, zet je online marketing optimaal in en ben je altijd up to date. Aangezien je online marketing breed kunt inzetten, kun je aan veel knoppen draaien om zo efficiënt mogelijk te acteren en zo veel mogelijk klanten te winnen.

7. Zichtbaar

Door online actief en actueel te zijn, laat je zien dat je betrokken bent en van wanten weet. Zodoende geef je een goed signaal af aan Google. Door technisch goed te presteren, kennis te delen en relevante content aan te bieden, verwerf je een bepaald gezag binnen je branche. Zodra Google je opmerkt als een autoriteit in je vakgebied scoor je beter. En hoe beter je scoort, hoe zichtbaarder je bent en hoe meer je presteert!

Uiteraard zijn er naast deze zeven zekerheden nog duizend en één redenen om online marketing in te zetten. We denken graag met je mee welke voordelen online marketing voor jouw bedrijf kan hebben. Omdat wij een full service bureau zijn, kunnen we verbeterpunten vanuit online marketing direct binnenshuis oppakken. We hebben alle expertises onder één dak en daarmee dus korte lijnen. Zo verzekeren wij jou van een optimaal online marketing proces!

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina

Hoi!

Leuk dat je er bent! Heb je een vraag? Stel hem hieronder en je hoort snel van ons!

Anders kunnen we je niet terugbellen
Anders kunnen we je niet terugmailen
Stel je vraag svp!

The form contains errors