Content creatie & copywriting

Er was eens een copywriter die boeiende, motiverende en activerende teksten schreef... Het opstellen, schrijven en redigeren van wervende teksten is de nobele taak van een copywriter. Teksten voor bijvoorbeeld websites, folders, campagnes, reclames en nieuwsbrieven. Maar ook het bedenken van sterke titels, uitdagende slogans en memorabele (merk)namen is onderdeel van het vak. Wat maakt dat een tekst slaagt en lang genoeg en gelukkig leeft?

tekstdoelenDe juiste richting bepalen

Vrolijk Online helpt opdrachtgevers graag met hun communicatie door het schrijven van goede, creatieve en commerciële teksten. Voordat het daadwerkelijke schrijven begint, verdiepen we ons in de klant en zijn of haar wensen. Dit kan door middel van een persoonlijk gesprek, een telefonisch interview, een briefing per e-mail, maar ook door het bestuderen van de website, de historie en de branche. Wat is het voor organisatie? Wat is hun visie? Wat is hun behoefte? Welke producten of diensten leveren ze? En wat is de doelgroep? Zijn dat bedrijven of consumenten?

Samen bepalen we welke middelen we het beste kunnen inzetten om de doelgroep te bereiken. Is dat een webtekst, nieuwsbrief, mailing, magazine of toch een social media post? Niet alleen de doelgroep, ook de doelstelling is bepalend voor de kanaalkeuze. Willen we de lezer informeren, amuseren, aansporen, activeren, prikkelen, overtuigen? En met welk einddoel? Conversie of verbinding? Met antwoorden op zak, klimt onze copywriter voorbereid in de pen.

zoekwoordonderzoekDe juiste woorden kiezen

Al is de inhoud nog zo goed en grappig, als je tekst niet gelezen wordt, heb je er he-le-maal niks aan. Voor online teksten is het dus van het grootste belang dat ze gevonden worden. En - wel zo handig - door de beoogde doelgroep. Om dat voor elkaar te krijgen, zetten we SEO in. SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent het verbeteren van je website zodat zoekmachines zoals Google, Yahoo! en Bing hem beter kunnen ‘lezen’ en zo op waarde kunnen schatten.

Naast een uitstekende techniek en reactiesnelheid, is ook SEO geschikte content een must have voor je website. Onze copywriter en online marketeer zoeken samen naar de juiste woorden: keywords. Waar zoeken mensen naar? Welke zoektermen gebruiken ze? Leiden die termen ook daadwerkelijk naar het juiste onderwerp of gaan ze over iets heel anders? We bestuderen de resultaten, gebruiken synoniemen, maken combinaties en onderzoeken de mate van concurrentie. Na gedegen zoekwoordonderzoek klimt onze copywriter verder.

tone of voiceDe juiste snaar raken

Door het gebruik van de juiste woorden, aanspreekvorm, stijl en structuur probeer je je doelgroep te bereiken, te boeien en te overtuigen om uiteindelijk je doel te behalen. De tone of voice is de toon waarop een bedrijf of merk communiceert. Jeugdig, joviaal, informeel, helder, zakelijk, specialistisch, activerend zijn voorbeelden van verschillende stijlen. Een consistente spreekstijl van de afzender zorgt voor herkenning en vertrouwen. Aan de tekstschrijver de taak om de juiste snaar te raken.

totaalplaatjeDe juiste balans vinden

Naast tekstuele content is visuele content minstens zo belangrijk. Het oog wil immers ook wat ;-) De juiste verhouding beeld en taal maakt van een communicatieboodschap een totaalplaatje. Het is de kunst van copywriter en designer om tekst en beeld elkaar te laten versterken en de boodschap op een presenteerblaadje te serveren.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina

Hoi!

Leuk dat je er bent! Heb je een vraag? Stel hem hieronder en je hoort snel van ons!

Anders kunnen we je niet terugbellen
Anders kunnen we je niet terugmailen

The form contains errors