Meer weten over Linkbuilding in 2022. Wat moet je weten??
Onze experts hebben jarenlange ervaring.
Neem contact op met DaveGoogle kijkt naar meer dan 200 aspecten die samen bepalen wat de meest relevante pagina’s zijn om weer te geven. Op dit moment bepalen met name de relevantie van de content, de techniek van de website en de autoriteit van de website (linkbuilding) de volgorde van de zoekresultaten. Linkbuilding wordt gezien als de zwaarst wegende SEO factor binnen het Google algoritme. In dit artikel zoomen we verder in op linkbuilding anno 2022.
Linkbuilding is dus een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Google analyseert hoe vaak vanuit andere websites wordt gelinkt naar jouw pagina. Dit noemen we backlinking.
Backlinks kun je op verschillende manieren verkrijgen. Zo kun je als gastauteur blogs schrijven voor websites met autoriteit of simpelweg zorgen dat je eigen website als autoriteit wordt gezien. Ook het schrijven en delen van artikelen, publiceren op social media en het gebruikmaken van blog influencers zijn manieren om backlinks te vergaren. Enkele van deze manieren zijn gratis, maar veelal kost het realiseren van kwalitatief goede backlinks aardig wat geld.
Backlinks hebben invloed op je positie in de zoekresultaten. Wanneer je veel links hebt die naar jouw website verwijzen, ziet Google jouw website als betrouwbaar en relevant. Dit zorgt voor een hogere positie in de zoekresultaten. Vandaag de dag is echter niet alleen de hoeveelheid links van belang.
In 2022 kijkt Google niet alleen naar de hoeveelheid links, maar vooral naar de kwaliteit van de backlinks. Wanneer een website met hoge autoriteit verwijst naar jouw website telt deze link zwaarder mee dan wanneer een website met lage autoriteit naar jouw website verwijst.
Google beoordeelt links op basis van kwaliteit en relevantie. Het investeren in backlinks van websites die echt relevant zijn in jouw branche loont.
In het verleden werd volop geprofiteerd van fouten in het algoritme van Google en kon je de ranking beïnvloeden door je content hierop te richten. Google wordt echter steeds slimmer en in 2022 valt de meeste winst te behalen met content afgestemd op en gericht aan gebruikers.
Een geloofwaardig linkprofiel bestaat uit verschillende typen links van zowel websites met een hoge autoriteit als een lage autoriteit. Google beoordeelt het linkprofiel op diversiteit en authenticiteit. Het inkopen van backlinks en geforceerd werken aan zoveel mogelijk linkjes is echt verleden tijd. Dit kan zelfs averechts werken. Investeer dus in een geloofwaardig linkprofiel.
Linkbuilding is belangrijker dan ooit en kan zeer effectief zijn bij SEO, mits het op de juiste manier ingezet wordt. En dit vraagt een behoorlijke investering, zowel in tijd als geld. Het opstellen van unieke content is arbeidsintensief. Bovendien zal het aantal backlinks naar je website nauwelijks op gang komen zonder hier actief mee aan de slag te gaan. Voor het plaatsen van een relevante backlink op een website met autoriteit betaal je de hoofdprijs.
Een website met unieke en kwalitatief goede content is de beste basis voor linkbuilding. Met relevante en aansprekende webteksten, afbeeldingen, blogs en productinformatie zal naar je website gelinkt worden. Bovendien ontstaat op deze manier een gevarieerd linkprofiel. Onze online marketeers en copywriters hebben de juiste kennis en ervaring om jouw website te optimaliseren.
Wil jij jouw website optimaliseren op het gebied van SEO? Overweeg dan om linkbuilding toe te passen. Het is geen quick win, maar er is dan ook veel winst te behalen. En bovendien ontzorgen wij je graag!
Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.