12 november 2019

Online marketing bij Vrolijk Online

Een nieuwe website: functioneel én vindbaar

Wanneer je door Vrolijk Online een nieuwe responsive website laat bouwen, dan is deze uiteraard functioneel voor de gebruiker. Maar betekent dat ook dat je website goed vindbaar is? Helaas. Met alleen een mooie website ben je er nog niet. Al bij de start van het traject zul je moeten nadenken over hoe die mooie website vindbaar is voor je klanten. Ook tijdens het maken van de website én zelfs net voor livegang ben je hiermee bezig. Focus op vindbaarheid is een continu proces dat ook na livegang van de website doorgaat. Je wilt natuurlijk wel dat je functionele website ook goed vindbaar is.

Hieronder vertellen we je zo duidelijk mogelijk hoe dit proces bij Vrolijk Online in zijn werk gaat.

Een vrolijk begin is het halve werk ;-)

Voordat we starten met het maken van een nieuwe website, stellen we de volgende vragen:

  • Wat is het hoofddoel van de website?
  • Wat zijn de subdoelen?
  • Wie wil je bereiken?
  • Hoe geef je invulling aan de doelen op de website?
  • Vervul je hiermee de behoeften van de doelgroep?

Wij kunnen je helpen bovenstaande vragen te beantwoorden door een zoekwoordonderzoek te doen. Daarmee brengen we de behoeften van de gebruiker in kaart. Op basis van het zoekwoordonderzoek adviseren we een bepaalde menustructuur om zowel aan de doelen van de website als aan de behoeften van de gebruiker te voldoen.

Door het inzetten van een zoekwoordonderzoek gaan we na wat het zoekgedrag van de beoogde gebruiker is. We onderzoeken hoe vaak er gemiddeld maandelijks op een bepaald woord wordt gezocht en bepalen de juiste zoekwoorden. We adviseren de menustructuur daarop aan te passen, zodat er passende content geschreven kan worden op het zoekgedrag van de gebruiker.

Tijdens dit proces blijven de lijntjes tussen de designers, developers en online marketeers van Vrolijk Online heel kort. Zo vertalen we de adviezen op alle gebieden goed door naar de website! Technisch, inhoudelijk én visueel.

Door gedegen vooronderzoek te doen, zorgen we samen voor een optimale vindbaarheid in Google, de grootste zoekmachine van Nederland!

Al bij de start van het traject zul je moeten nadenken over hoe die mooie website vindbaar is voor je klanten. Ook tijdens het maken van de website én zelfs net voor livegang ben je hiermee bezig. Focus op vindbaarheid is een continu proces dat ook na livegang van de website doorgaat.

De bereidingswijze van de website

Wanneer de website bij Vrolijk Online in de maak is, ligt de focus van online marketing op het schrijven van de juiste content op basis van de uitkomst van het zoekwoordonderzoek. Wij kunnen met je meedenken en je adviseren, maar we kunnen je ook ontzorgen door de teksten voor je te schrijven! 

Wanneer de livegang van de website in zicht komt, komen de online marketing facetten weer aan bod. Hoe gaan we alles meten wat er op de website gebeurt? Hoe zorgen we ervoor dat al het verkeer van de huidige website correct naar de nieuwe site wordt geleid? Hoe zorgen we ervoor dat Google de nieuwe website goed indexeert? Onze developers nemen deze aandachtspunten al tijdens de ontwikkeling van de website mee. Dat bespaart een hoop meerwerk en extra kosten achteraf.

De website is live

Na de livegang van de website houden we goed in de gaten wat er gebeurt. Staan alle accounts goed ingesteld? Missen we geen verkeer? Een dip in bezoekersaantallen komt voor, maar dit moet natuurlijk wel verklaarbaar zijn en binnen de perken blijven. Krijgen we alle data binnen om de website in een later stadium te kunnen optimaliseren? Oftewel, is alles wat we inzichtelijk willen hebben ook daadwerkelijk inzichtelijk? Zo niet, dan lossen onze developer en online marketeer dat samen op.

Contact met de doelgroep

Als de website op rolletjes loopt, bekijken we samen waar jouw doelgroep nog meer te vinden is. Plaatsen we content op social media, gaan we adverteren of zetten we een marketingmix van kanalen in? Zodra de nieuwe website live is, gaan we hierover met jou in gesprek. We bepalen samen welke kanalen we gaan gebruiken om extra verkeer naar de website te genereren. Want hoe meer contactmomenten met de doelgroep, hoe meer conversies!

Vrolijk en efficiënt alles in één

Ons Vrolijk Online team is ervaren in het ontwikkelen van websites, webshops, branding en online marketing. Het grote voordeel is dat je als klant maar met één partij hoeft te schakelen over al jouw off- en online behoeften. Laat je je website door Vrolijk Online maken en ga je in het vervolgtraject met ons in zee voor de online marketing, dan kennen we jullie klantbehoeften al en kunnen we effectief doorpakken. Vrolijk en efficiënt :-)

Wil jij ook vrolijk en functioneel online (te vinden) zijn? Neem dan contact met ons op!

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina