Meer weten over wanneer heb je een ux design nodig??
Onze experts hebben jarenlange ervaring.
Neem contact op met TijsWat is gebruikerservaring nou precies? Een gebruiker is een persoon die gebruik maakt van jouw product, dienst, service, website, webshop of applicatie. Tijdens dit gebruik ontstaat bij deze persoon een positieve, negatieve of neutrale ervaring. Dit gevoel noemen we de gebruikerservaring. In het kort kunnen we stellen dat de gebruikerservaring wordt bepaald door een aantal factoren:
Tijdens klantgesprekken probeer ik altijd in de huid van de gebruiker te kruipen. Dit is zeer belangrijk, want alleen met het stellen van de juiste vragen en het bepalen van realistische doelstellingen kunnen we een goede gebruikerservaring neerzetten. Een goede gebruikerservaring resulteert in een gestegen online omzet, hogere conversiecijfers of een hogere kwaliteit van het websitebezoek (engagement). En niet te vergeten: vrolijke online bezoekers en klanten!
Eén van de meest opvallende kenmerken van UX is dat het een leerproces is en geen eindresultaat. Tijdens elke fase van het project onderzoeken we of de aannames kloppen met de praktijk. Waar nodig sturen we het project bij. Afhankelijk van het budget raadplegen we na lancering van de website de websitestatistieken en controleren of alles klopt. Feedback vormt de basis om opnieuw te onderzoeken, testen, ontwerpen en te implementeren.
Als UX designer werk ik niet alleen; samen met onze specialisten kom ik tot een perfect resultaat. Daarvoor werk ik nauw samen met onze marketingexperts, webdevelopers, designers, copywriters en projectmanagers.
Eigenlijk altijd. In zekere zin profiteert iedereen van een website die gebruiksvriendelijk en gebruikersgericht is. Echter is in de praktijk een onderscheid te maken op de complexiteit van een website. Een website waar bezoekers veel handelingen moeten verrichten, hebben hiervan meer profijt dan websites waarop bezoekers alleen statische informatie tot zich nemen. De urgentie van een UX design kunnen we onderverdelen in de UX urgentie schaal.
Kortom: zorg dat je de klant centraal stelt! Welke problemen hebben zij en hoe kunnen wij hen zo efficiënt mogelijk helpen? Kies daarbij gebruiksvriendelijkheid boven vormgeving of zorg voor een perfecte balans. Doe jezelf niet te kort en vervang vage aannames door échte kennis over jouw websitegebruiker en het online gedrag. Ook na oplevering van het project. Samen met mijn UX kennis en met de ervaringen van mijn collega’s helpen wij je graag verder.
Heb je een vraag over UX? Wil je samen een keer sparren? Laat het me weten en stuur een mail naar martijn@vrolijkonline.nl
Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.