Abdij Koningshoeven

In samenwerking met De creatieve afdeling realiseerden we in 2016 een nieuwe website voor Abdij Koningshoeven. Het trappistenklooster in Berkel-Enschot toonde interesse in de mogelijkheden van een moderne website en liet zich deze door ons aanmeten. Een mooi project waar we graag alsnog een case aan wijden. Een throwback.

De beoogde doelen

Samen brachten we de beoogde doelen van de website in kaart. Abdij Koningshoeven wil:

  • bezoekers van de website informeren en inspireren
  • verkeer genereren naar de (online) kloosterwinkel
  • gasten werven voor het gastenhuis
  • monniken werven

Zoekt en gij zult vinden

De bestaande website werd prima gevonden door branded verkeer: dit zijn bezoekers die gericht zoeken op Koningshoeven of de domeinnaam direct benaderen. Zij zijn bekend met het bestaan van de abdij. Om nieuwe bezoekers te bereiken pasten we zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe. We verbeterden de teksten en de techniek zodat de website voor een breder publiek zichtbaar werd. Denk hierbij aan gebruikers die op zoek zijn naar ambachtelijke producten of een stilteverblijf. Zo hebben de authentieke trappisten producten een prominente plek in het menu gekregen en hebben ze elk een eigen pagina.

Mobiel toegankelijk

De oude website leende zich niet voor mobiel gebruik. Zonde natuurlijk, want tegenwoordig struinen we veelal mobiel het internet af. Wanneer de inhoud van een website mobiel niet benaderbaar of slecht leesbaar is, haken bezoekers af. De nieuwe website moest dat voorkomen en is dus toegankelijk voor allerhande schermbreedtes en devices waaronder de mobiele telefoon. Omdat de abdij ook op social media actief is, bleek deze optimalisatie extra waardevol. Social media kanalen worden namelijk overwegend via de smartphone bekeken. Wanneer Abdij Koningshoeven via Facebook verkeer naar de website genereert, is het dus een must dat deze mobiel bereikbaar is. Opgelost!

Inspirerende website

De website kent verschillende gebruikers zoals gasten, gelovigen, geestelijken en geïnteresseerden. Zij hebben elk hun eigen behoefte. Wij zorgden voor een goed interactie design dat de verschillende doelgroepen, bij het betreden van de website, moeiteloos naar voor hen relevante content leidt. De nieuwe homepage biedt dan ook een variëteit aan onderwerpen, zowel in het menu als op de pagina. Ook gaven we de website visueel een boost met sfeerbeelden, foto’s, grotere regelafstanden en een prettig leesbaar lettertype. Het visuele design nodigt bezoekers uit om de website te ontdekken en beweegt ze tot het nuttigen van de content.

Al met al creëerden we een inspirerende en eenvoudig te beheren website in Umbraco, die door de trappisten zelf snel en gemakkelijk kan worden bijgewerkt met actuele informatie zoals nieuwsberichten en preken. Nieuwsgierig naar het laatste nieuws? Of belangstelling voor ambachtelijk bereide lekkernijen zoals bier, brood, kaas, jam en chocolade? Neem dan een kijkje op de website. Wees welkom!

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina

Hoi!

Leuk dat je er bent! Heb je een vraag? Stel hem hieronder en je hoort snel van ons!

Anders kunnen we je niet terugbellen
Anders kunnen we je niet terugmailen
Stel je vraag svp!

The form contains errors