AquaForte

Voor AquaForte mochten we een nieuwe website ontwikkelen. Dit huismerk van SIBO Fluidra levert innovatieve producten voor de aanleg en het onderhoud van elk type (zwem)vijver. Wij namen een duik in de wereld van professionele water producten en bouwden een vloeiende, overzichtelijke en vooral inspirerende website.

Zowel B2B als B2C

SIBO Fluidra is gespecialiseerd distributeur van (zwem)vijver-, zwembad- en beregeningsproducten en aansluitmaterialen en bedient een brede kring van installateurs, detaillisten, hoveniers en webshops. De groothandel opereert dan wel business to business, de consument is degene die vraag genereert naar de producten. Vandaar dat de nieuwe website van AquaForte op beide doelgroepen is gericht. Primair op consumenten om hen te inspireren. Secundair op directe afnemers om hen te enthousiasmeren dealer te worden. De nieuwe website is zowel technisch als visueel een inspiratie voor beiden.

Van statisch naar sfeervol

AquaForte wilde de focus verleggen van informeren naar inspireren. De oude website bevatte voornamelijk technische content. Waar je voorheen een statische productpagina had, zie je nu sfeervolle projectbeelden. Klanten ervaren op deze manier als het ware welke mogelijkheden en eindresultaten er allemaal zijn en bekijken vervolgens welke producten daarbij horen. Het contentbeheersysteem hebben we zo ingericht dat de toegepaste producten op elke pagina kunnen worden weergegeven. What you see is what you get. “Deze nieuwe benadering is intern erg goed ontvangen,” vertelt Rick de Laat, specialist online marketing en communicatie bij SIBO Fluidra. “De ingezette lijn van het gebruik van projectbeelden in onze promoties hebben we nu online naar een hoger plan getild.”

Helder overzicht

De producten van AquaForte zijn onder te verdelen in twee categorieën. “Oorspronkelijk bediende AquaForte de vijverbranche met producten voor koi- en hobbyvijvers. Sinds de overname door Fluidra, één van de grootste zwembadconcerns ter wereld, bestiert AquaForte ook de sterk ontwikkelende markt van zwemvijvers en biopools,” licht Rick toe. “Vandaar dat beide onderdelen een prominente plek op de website hebben.”

Op de homepage kunnen bezoekers direct kiezen voor zwemvijvers en biopools of koi- en siervijvers. Vanuit daar maakten we een onderverdeling in de verschillende typen en subgroepen. De website geeft het aanbod helder en overzichtelijk weer met visueel krachtige (voor)beelden. Voorheen stond overal wat. Nu ben je een muisklik verwijderd van de bijbehorende producten inclusief technische specificaties en prijzen.

“We willen beleving creëren. De eindgebruiker en installateur inspireren met de mogelijkheden in plaats van doodgooien met de technische specificaties.” - Rick de Laat, SIBO Fluidra

Uitgebreid kenniscentrum

De nieuwe website bevat een zoekfunctie en kent een uitgebreid kenniscentrum met antwoorden op veelgestelde vragen (FAQ), downloads van handleidingen en magazines, installatietips en instructiefilmpjes met daarbij een link naar alle AquaForte video's op YouTube.

Meertalige website

We realiseerden de website van AquaForte in WordPress. Door de inzet van de WordPress MultiLingual (WPML) plug-in konden we de website viertalig opleveren: Nederlands, Engels, Duits en Frans. Handig aangezien SIBO Fluidra in meer dan vijftig landen actief is.

Blijvend vernieuwen

Samen met SIBO Fluidra legden we het traject van interaction design tot technische oplevering af. Nu de livegang van de AquaForte website een feit is, borrelen er alweer nieuwe ideeën op zoals een aantrekkelijke, innovatieve uitbreiding. We ontwikkelen door, dus stay tuned!

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina

Hoi!

Leuk dat je er bent! Heb je een vraag? Stel hem hieronder en je hoort snel van ons!

Anders kunnen we je niet terugbellen
Anders kunnen we je niet terugmailen
Stel je vraag svp!

The form contains errors