Hero Baby

Hero vroeg ons een webshop te ontwikkelen voor hun babyproducten. Deze worden al verkocht in supermarkten, drogisterijen en diverse webshops, maar een eigen verkoopkanaal is natuurlijk de kers op de taart voor deze onderneming met een passie voor voeding en fruit.

Eerlijke voeding, eerlijke communicatie

Tijdens een kick-off sessie met alle betrokkenen namen we de gewenste ingrediënten en functionaliteiten van de nieuwe webshop voor Hero Baby door. Transparantie staat voorop: eerlijke voeding, eerlijke communicatie. Naast het tonen van reviews wilde Hero Baby ook een chatfunctie op de website en een koppeling naar het loyaliteitssysteem. Daarbij is gebruikersgemak een belangrijk aspect. Eenmaal ingelogd is de webshop gekoppeld aan je persoonlijke spaarprogramma. Via filters op leeftijdscategorie zijn producten makkelijk vindbaar en na een soepel bestelproces zo in huis. Je wordt direct geïnformeerd over de minimale besteleenheid en de verwachte leverdag. Handig!

De techniek achter de gemakken

Om de gebruiker het gevoel en het gemak van één omgeving te geven, moesten we op de achtergrond twee verschillende omgevingen met elkaar verbinden. Magneds ontwikkelde het loyaliteitssysteem en parallel daaraan ontwikkelden wij de webshop in Magento2. Bovenaan de pagina namen we allebei een door Hero aangeleverde portal balk op. Omdat we in beide omgevingen eenzelfde stuk code gebruiken, lijkt het voor de klant één omgeving. De URL verklapt echter dat het wel degelijk om twee omgevingen gaat.

2-in-1

Een gebruiker kan met één account terecht in beide omgevingen; in de webshop en in het spaarprogramma. Magneds stelde een API beschikbaar waarin de accounts en inloggegevens centraal worden geregistreerd en opgeslagen. Een gezamenlijk account betekent echter nog niet dat je ook automatisch bent ingelogd in omgeving B als je bent ingelogd in omgeving A. Een gezamenlijke login was de uitdaging.

Gedeelde sleutel

Voor een vloeiende gebruikerservaring ontwikkelden we een gedeelde sleutel. Wanneer een gebruiker inlogt, slaan we een shared key op in een cookie. Beide online omgevingen kunnen naar deze cookie kijken en aan de hand daarvan een gebruiker via de API automatisch laten inloggen wanneer deze naar de andere omgeving navigeert. Het ultieme gebruikersgemak!

Het oog wil ook wat

Naast een functioneel optimale webervaring willen we deze uiteraard ook visueel beleven. Het ontwerp voor Hero Baby is een mooie mix van de creativiteit van Vrolijk Online en het huisstijlhandboek van Hero. Soms was dit best even pittig en hebben we heen en weer geschakeld om uiteindelijk tot een schitterend eindresultaat te komen.

Visuals via InVision

Via InVision stemden we tussentijds af. We presenteerden onze visuals in een klikbaar prototype en toetsten daarmee de werking en verzamelden feedback van de opdrachtgever.

Typisch Hero

Eén van de vereisten was dat het nieuwe e-commerce platform het vertrouwde Hero gevoel op en top uitstraalt, terwijl wij als Vrolijk Online natuurlijk steeds de grenzen van UX en visual design opzoeken. We hebben de doelgroep niet uit het oog verloren en samen een fris en vertrouwd design neergezet. Een samensmelting van onze skills en de guidelines van Hero aansluitend bij de wensen van Hero Baby en de bijbehorende doelgroep. Everybody (and every baby :-) happy!

Van geboorte tot groei

Na een aantal maanden (negen?) intensief samenwerken, werd de Hero Baby webshop geboren. Klantvriendelijk, vertrouwd en voorzien van alle gemakken. Een shop is nooit helemaal af en heeft net als een baby aandacht nodig. Bijvoorbeeld op het gebied van online marketing. Samen met het team van Hero Baby hebben we dan ook al nieuwe wensen in kaart gebracht. Deze zullen we in de toekomst met veel plezier oppakken!

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina