Jaga Nederland

Enkele maanden geleden leverden wij voor Jaga Noord-Amerika een splinternieuwe website op. Nu mochten we aan de slag voor Jaga Nederland! Deze vooruitstrevende climate designers vroegen ons één website te ontwikkelen voor zowel consumenten als professionals. Een toffe uitdaging!

Een tweede website? Da's vast een makkie!

Niets is minder waar. Als je de websites van Jaga Noord-Amerika en Jaga Nederland vluchtig bekijkt, lijken ze inderdaad erg op elkaar. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. We hebben bewust gestreefd naar een uniforme uitstraling. Echter als je dieper op de websites inzoomt, zie je wel degelijk verschillen. Met name bij de producten. Dit onderdeel is op de website van Jaga Nederland veel uitgebreider.

Bovendien moet de website de verschillende doelgroepen van Jaga aanspreken. Denk aan
de consument, de installateur, de groothandel, de architect en de adviseur. Geen makkie dus, wel een superleuke uitdaging!

Een heleboel productinformatie

Gelukkig heeft Jaga Nederland haar productinformatie netjes geordend in een Product Information Management (PIM) systeem. Helaas bleken de mogelijkheden te beperkt om een koppeling met dit systeem te maken. Niet alle productinformatie die op de website van belang is, was aanwezig in het PIM systeem of kon daar eenvoudig worden beheerd.

Uiteindelijk hebben we samen besloten om met twee Excel-exports uit het PIM systeem te gaan werken. De mensen van Jaga kunnen hier na de export handmatig nog enkele nuttige gegevens aan toevoegen. Een ideale oplossing!

Uploaden maar!

We maakten het zelfs nog wat simpeler. En dus gebruiksvriendelijker voor onze klant. De twee Excel-bestanden kunnen eenvoudig in Umbraco (het CMS voor het beheer van de website) worden ge-upload. Binnen enkele minuten zijn alle gegevens uit de beide Excel-exports volautomatisch verwerkt. Daar word je toch vrolijk van!

Op verzoek van Jaga Nederland deelden we de productinformatie op: 1. Gegevens die direct zichtbaar zijn op de website en 2. Gegevens die eerst, voordat ze zichtbaar zijn, handmatig moeten worden goedgekeurd in het CMS. Check √

Missie geslaagd

De website van Jaga Nederland is live! Mede dankzij de warme samenwerking tussen Jaga Nederland en Vrolijk Online. Of beter gezegd: tussen climate en website designers ;-)

“De persoonlijke klik, de Brabantse mentaliteit en het onderling vertrouwen maken dat we vol lof zijn over de samenwerking met Vrolijk Online” - Wendy Stevens, Jaga

Nerd @lert

Als de content beheerders van Jaga een Excel uploaden, komt deze in een speciale map in de sectie Media in Umbraco. Op de server checkt een eenvoudige applicatie elke 5 minuten of er een nieuwe Excel aanwezig is. Als dat het geval is, wordt de inhoud van de Excel uitgelezen, gecontroleerd en opgeslagen in modellen.

Van deze lijst met modellen wordt vervolgens een Json gemaakt. Om deze Json te kunnen ontvangen, is in de website een API gebouwd. Met behulp van de ContentService van Umbraco worden de gegevens bijgewerkt.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina