sluit
  • Over ons
  • Dit doen wij
  • Projecten
  • Actueel
  • Vacatures
  • Contact

Koffie of Gluk thee?

Runweg 20, 5258 BN Berlicum
T 073 888 58 42
E info@vrolijkonline.nl

Support nodig

E. support@vrolijkonline.nl
menu

Koning Willem I College

Nieuwe maatwerk website

Voor Koning Willem I College mochten wij een geheel nieuwe maatwerk website ontwikkelen. Een prachtige omvangrijke uitdaging die we in minder dan 4 maanden hebben gerealiseerd! Het is een onvergetelijk traject geworden waarin we genoten hebben van de sublieme samenwerking met Koning Willem I College.

Opleiden van talent 

Koning Willem I College is een regionaal opleidingscentrum voor mbo-onderwijs. Op 1 augustus 2022 zijn Koning Willem I College en De Leijgraaf gefuseerd en tegenwoordig opereren ze samen onder de naam Koning Willem I College. Het nieuwe Koning Willem I College biedt onderwijs aan ongeveer 18.000 studenten.

Tijd voor een nieuwe website

Een fusie betekent in dit geval een nieuwe website! Koning Willem I College wist Vrolijk Online te vinden met de vraag een nieuwe website te realiseren. Koning Willem I College gaf aan de website vanuit een online marketing perspectief in te willen richten. Een belangrijke eis was dat de website zo ingericht wordt dat medewerkers van Koning Willem I College zelf alles kunnen aanpassen en wijzigen op de website. Bovendien gaven ze aan dat het voor hen van belang is dat de website op de dag van de fusie gelanceerd wordt. Deze mooie opdracht met strakke deadline, waarbij een strakke planning en korte lijntjes essentieel zijn gebleken, grepen we natuurlijk met beide handen aan!

Doelstellingen

De primaire doelstelling van de nieuwe website is het bereiken, informeren en aantrekken van potentiële leerlingen. Daarnaast dienen huidige leerlingen en docenten geïnformeerd te worden, over bijvoorbeeld studiekeuze, vakanties en nieuws. De website genereert conversie, door middel van een inschrijfpagina en opties voor een informatie- of contactaanvraag.

Online marketing

Wij werken al een aantal jaren samen met Koning Willem I College op het gebied van online marketing. Zo analyseren wij data uit Google Analytics en doen wij aanbevelingen. De resultaten van deze onderzoeken hebben we uiteraard meegenomen in de nieuwe website. Bovendien hebben we Koning Willem I College hiermee heel gericht kunnen informeren op het gebied van content. Onderdeel hiervan was een content training.

Een succesvolle website valt of staat met een stevig fundament. Een fundament op basis van data welteverstaan. Wij hebben Raaker gevraagd een online gebruikersonderzoek uit te voeren voor Koning Willem I College en De Leijgraaf. Het doel van het gebruikersonderzoek was historische data over de herkomst en het gedrag van bezoekers uit Google Analytics te converteren naar relevante en bruikbare inzichten. Om in het website ontwerp de juiste keuzes te maken is het namelijk belangrijk inzicht te hebben in de prestaties van de oude website en inzicht te hebben in de customer journey. De uitkomsten van dit onderzoek hebben we meegenomen in de opzet voor de nieuwe website. En voila, daar heb je dat sterke fundament voor de website!

Umbraco

In samenspraak met Koning Willem I College hebben we gekozen voor een maatwerk website in Umbraco. Bij Vrolijk Online zijn we fan van Umbraco. Umbraco profileert zich als het meest gebruiksvriendelijke CMS ter wereld. En daar kunnen wij ons helemaal in vinden. De nieuwe website kan dan ook gemakkelijk onderhouden worden door het Koning Willem I College middels het open-source CMS.

Technische aspecten

Een kenmerk van de website is de veelvoud aan mogelijkheden op het gebied van contentblokken. Hierdoor heeft Koning Willem I College eindeloze mogelijkheden om webpagina's naar eigen wens in te richten. Dat een webdesign op elk device responsive moet zijn en dus ook mobiel toegankelijk is voor ons vanzelfsprekend. 

De nieuwe website is gekoppeld aan de bestaande database van Koning Willem I College. Ons team van developers heeft in nauwe samenwerking met Koning Willem I College een API koppeling ontwikkeld waarmee alle opleidingsinformatie uit de database binnengehaald kan worden op de nieuwe website. Daarnaast is er een koppeling met S-BB gerealiseerd waardoor onafhankelijke informatie over een opleiding en de arbeidsmarkt aan bezoekers gepresenteerd wordt.

Korte lijntjes

We begonnen het intensieve traject met een kick-off met daarbij alle betrokkenen van beide partijen. Tijdens deze sessie kregen we inzicht in de wensen, behoeften, doelgroepen, doelstellingen, indeling van de website, maar ook functionele en technische eisen. Op basis van al deze informatie konden wij aan de slag! Tijd om te schitteren voor onze online marketeers, designers, ontwikkelaars, content creators en natuurlijk onze projectmanagers. 

Gedurende het traject hielden we tweemaal per week een stand-up meeting met daarbij de betrokkenen per fase. En niet zonder resultaat, want korte lijntjes zijn essentieel gebleken om deze grote opdracht in slechts 4 maanden tijd te realiseren!

Het resultaat

Het resultaat mag er zijn! Op 1 augustus is de nieuwe website gelanceerd. Hier zijn we maar wát trots op! We kijken terug op een top samenwerking. De taakverdeling was helder en onze gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot een prachtig resultaat in zeer korte tijd. Het gezegde "Het mooiste werk is samenwerk!" gaat hier dus zeker op! 

"Echt duizend duizend duizend maal dank voor jullie inzet de afgelopen maanden! We krijgen echt super positieve berichten over de nieuwe website.

Ik ben er echt super blij mee en zonder jullie hadden we dit niet kunnen doen. De samenwerking is ontzettend fijn, jullie reageren snel en niks is jullie te gek!"

Marli Fonken

Kan jouw bedrijf ook een nieuwe functionele website gebruiken? Neem contact met ons op en wij denken graag met je mee.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.