Dak- en gevelspecialist Zinkunie benaderde Vrolijk Online voor een nieuwe corporate website met als doelstelling beter vindbaar te zijn, meer traffic van nieuwe bezoekers te genereren en meer leads te verwerven. De bestaande website werd namelijk vooral bezocht door bestaande klanten om bestellingen te plaatsen. Een nieuwe website met meer content en meer dynamiek in lijn met de nieuwe merkpositionering van Zinkunie zou daar verandering in moeten brengen. Zinkunie en Vrolijk Online sloegen de handen ineen en kregen het samen goed voor elkaar!
De aanwezige website van Zinkunie draaide op een homemade cms waarbij het lastig was om zelfstandig nieuwe onderdelen zoals pagina’s, blogs of formulieren toe te voegen. Om de toegankelijkheid te verbeteren, bouwden we de nieuwe website met behulp van het gebruiksvriendelijke Umbraco. We sloten de nieuwe website naadloos aan op de bestaande webshop door bij het interaction design voor een gelijke header te kiezen. Bezoekers merken hierdoor niet dat zij naar een andere omgeving gaan en ervaren website en webshop als één vertrouwd geheel.
In 2019 introduceerde Zinkunie een nieuwe huisstijl. Zaken als tone of voice, typografie, logo, kleurenpalet, visuele elementen en richtlijnen voor toepassingen en communicatiemiddelen werden vastgelegd in een brandbook. Binnen de kaders van deze huisstijlgids gaven we in samenwerking met De Creatieve Afdeling het design van de nieuwe website vorm. Wij ontwierpen het interaction design, De Creatieve Afdeling het graphic design.
Zinkwerkers, loodgieters, dakdekkers, klussers, aannemers, installateurs: allemaal klanten van Zinkunie. Om meer klanten aan te trekken en ook architecten aan te spreken, was het verhogen van de vindbaarheid op internet en het uitbreiden van de content op de website van belang.
Relevante content
Op basis van een uitgebreid zoekwoordonderzoek schreven we een groot deel van de website teksten en zorgden we op verschillende pagina’s voor relevante keywords in koppen, subkoppen en samenvattingen om zo beter te scoren in Google’s ranking en te stijgen in vindbaarheid. Om bezoekers vervolgens langer vast te houden – en dus te boeien – biedt de nieuwe website veel meer, voor de doelgroep interessante, content. Denk daarbij aan uitvoerige informatie over het assortiment, de projecten en het bedrijf zelf, gedetailleerde productinformatie, documentatie, instructies, FAQ’s en nieuws. Zowel voor bezoekers als zoekmachines de ideale inhoud dus. Als dat geen dynamiek teweeg brengt!? Via Google Tag Manager en Google Analytics volgen we de prestaties van de nieuwe website op de voet!
Vertrouwd dichtbij
Met zeventien filialen door heel Nederland is Zinkunie altijd dichtbij. Niet alleen in de buurt, maar ook in de omgang en communicatie. Zo laat de nieuwe website medewerkers zien in woord en beeld en spreekt het bedrijf zijn klanten aan in de je-vorm.
Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.