Sinds maart dit jaar ondersteunen wij het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch op het gebied van online marketing en website optimalisatie. Het KW1C is een ROC voor educatie en middelbaar beroeps- en volwassenenonderwijs. Een school waar dagelijks duizenden mensen rondlopen.
Het Koning Willem I College wil zoveel mogelijk studenten genereren. De doelgroep bestaat voornamelijk uit derde- en vierdejaars vmbo leerlingen die naar het mbo willen doorstromen en hun ouders. Ook jongvolwassenen die alsnog een mavo, havo of vwo diploma of losse certificaten willen behalen, behoren tot de doelgroep. Het aansporen van nieuwe studenten doet het college niet vanuit een specifieke opleiding of onderwijssector, maar overkoepelend als instelling.
De naamsbekendheid van het Koning Willem I College in de regio is groot. Onze online marketing werkzaamheden zitten hem dan ook niet zozeer in het beter bereiken als wel het beter bedienen van de doelgroep door het optimaliseren van de website. Het Koning Willem I College heeft zelf ontwikkelaars en marketeers in dienst die op basis van ons advies de nodige aanpassingen kunnen doen.
We onderzoeken hoe bezoekers gebruik maken van de huidige website en signaleren op basis van Google Analytics en Hotjar verbetermogelijkheden op het gebied van online marketing en user experience.
Bij het onderhoud met de klant schuiven vanuit het Koning Willem I College communicatiemedewerkers en technici aan. We geven hen advies op basis van onze metingen en onderzoeksresultaten en nemen samen door hoe ze onze aanbevelingen het beste kunnen implementeren. Vanuit daar zetten ook wij weer koers. We kijken welke werkzaamheden er nodig zijn om de gemaakte stappen te evalueren en weer een volgende stap vooruit te zetten.
Volgens eigen visie is het Koning Willem I College ‘gewoon een goede school’. Vrolijk Online ondersteunt die visie graag met ‘gewoon goede online marketing’ :-)
Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.