Koning Willem I College

Sinds maart dit jaar ondersteunen wij het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch op het gebied van online marketing en website optimalisatie. Het KW1C is een ROC voor educatie en middelbaar beroeps- en volwassenenonderwijs. Een school waar dagelijks duizenden mensen rondlopen.

Doel: studenten aantrekken

Het Koning Willem I College wil zoveel mogelijk studenten genereren. De doelgroep bestaat voornamelijk uit derde- en vierdejaars vmbo leerlingen die naar het mbo willen doorstromen en hun ouders. Ook jongvolwassenen die alsnog een mavo, havo of vwo diploma of losse certificaten willen behalen, behoren tot de doelgroep. Het aansporen van nieuwe studenten doet het college niet vanuit een specifieke opleiding of onderwijssector, maar overkoepelend als instelling.

Missie: studenten optimaal bedienen

De naamsbekendheid van het Koning Willem I College in de regio is groot. Onze online marketing werkzaamheden zitten hem dan ook niet zozeer in het beter bereiken als wel het beter bedienen van de doelgroep door het optimaliseren van de website. Het Koning Willem I College heeft zelf ontwikkelaars en marketeers in dienst die op basis van ons advies de nodige aanpassingen kunnen doen.

Aanpak: onderzoek doen

We onderzoeken hoe bezoekers gebruik maken van de huidige website en signaleren op basis van Google Analytics en Hotjar verbetermogelijkheden op het gebied van online marketing en user experience.

  • Per kwartaal analyseren we de data uit Google Analytics. We verzamelen onze bevindingen en punten van aandacht in een presentatie die we met de klant bespreken.
  • Sinds het tweede kwartaal van dit jaar analyseren we ook de Hotjar data. In die gegevens zien we duidelijk het klikgedrag van de bezoekers van de website terug.

Actie: adviseren en toepassen

Bij het onderhoud met de klant schuiven vanuit het Koning Willem I College communicatiemedewerkers en technici aan. We geven hen advies op basis van onze metingen en onderzoeksresultaten en nemen samen door hoe ze onze aanbevelingen het beste kunnen implementeren. Vanuit daar zetten ook wij weer koers. We kijken welke werkzaamheden er nodig zijn om de gemaakte stappen te evalueren en weer een volgende stap vooruit te zetten.

Visie: gewoon goed

Volgens eigen visie is het Koning Willem I College ‘gewoon een goede school’. Vrolijk Online ondersteunt die visie graag met ‘gewoon goede online marketing’ :-)

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij vertellen je graag over de kansen en mogelijkheden.

Bel 073 888 58 42 of ga naar onze contactpagina

Hoi!

Leuk dat je er bent! Heb je een vraag? Stel hem hieronder en je hoort snel van ons!

Anders kunnen we je niet terugbellen
Anders kunnen we je niet terugmailen
Stel je vraag svp!

The form contains errors