menu Sluit

Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42
info@vrolijkonline.nl

Marketing automation

Met marketing automation ben je in staat om je sales- en marketingproces te optimaliseren. Je biedt jouw websitebezoekers precies de informatie die ze op dat moment nodig hebben. Maar wat is marketing automation eigenlijk en hoe pas je het toe?

Marketing automation

Marketing automation is de technologie die je helpt om marketingprocessen en campagnes over meerdere kanalen automatisch te beheren. Met marketing automation benader je klanten en leads door middel van geautomatiseerde berichten via e-mail, internet en social media met als doel ze te informeren, te overtuigen en te binden aan jouw product of dienst. Door middel van segmentatie en profilering kun je gericht informatie versturen die op dat moment relevant is voor je doelgroep. Een handig en effectief hulpmiddel dus zo’n marketing automation tool. En het gaat nog een stapje verder dan e-mailmarketing!

illustratie over grafieken mijn vrolijk online

Slim gebruik maken van data

Beslissingen nemen op intuïtie? Met een marketing automation tool is dat voor jou als marketeer of verkoper verleden tijd! In plaats daarvan kun je, dankzij beschikbare data, een groot deel van je online activiteiten automatiseren, waardoor je doeltreffend, relevant en persoonlijk bent voor (potentiële) klanten. Door de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon te sturen, kun je extra omzet genereren.

Bespaar tijd en middelen

Marketing automatisering is dé oplossing als jij jouw marketing efficiënter wilt beheren en uitvoeren. Je kunt complexe processen en workflows automatiseren en daarmee tijd en middelen besparen. Bovendien kun je doelgroepen heel gericht benaderen en individuele communicatie met klanten en leads realiseren door gebruik te maken van gegevens en inzichten uit klantprofielen. Daarnaast geeft een marketing automation tool je realtime inzicht in de prestaties van je bedrijf en de mogelijkheid om ze te verbeteren. Of het nu gaat om leadgeneratie, leadopvolging, e-mailmarketing of social media-marketing; marketing automation tools bieden je een alles-in-één-platform.

uMarketingSuite

Dat wij fan zijn van Umbraco wist je natuurlijk al. Maar wist je ook dat Umbraco een eigen marketing automation tool op de markt heeft gebracht? uMarketingSuite it is! Het grote voordeel van deze tool is dat de gegevens via de server van Umbraco verwerkt worden, in plaats van bijvoorbeeld Google Analytics. Dit resulteert in een meer nauwkeurige gegevensverzameling, omdat Umbraco minder kwetsbaar is voor blokkades door cookiewalls. Bovendien koppelt het systeem verschillende bezoeken aan elkaar, waardoor je een beter beeld van de klantreis krijgt. Onze online marketeers vertellen je hier graag meer over!

Brevo (voorheen Sendinblue)

Brevo (voorheen Sendinblue) heeft als streven altijd de perfecte boodschap op het juiste moment op de juiste plaats te sturen om zo de betrokkenheid van het publiek te vergroten. Om dit te realiseren, gebruiken ze allerlei geavanceerde technieken. Al deze processen zijn erop gericht maatwerk te leveren op elk moment van de klantreis. Om te beoordelen of deze processen ook optimaal verlopen, biedt Sendinblue statistieken en analyses over de prestaties van je acties zoals A/B testen, (realtime) rapporten, heatmaps, gedetailleerde tijdlijnen en klikprestaties van je advertenties. Kortom, een complete marketing automation toolbox.

Spotler

Als laatste brengen we Spotler onder je aandacht. Spotler is een Nederlands bedrijf en is volledig AVG-proof. Wat Spotler uniek maakt is de mogelijkheid om zelf eenvoudig professionele landingspagina’s op te stellen die geheel zijn afgestemd op je gebruikers, zowel qua tekst als design. De landingspagina’s kunnen vervolgens worden geïntegreerd met andere Spotler-functionaliteiten, zoals webformulieren en automatische campagnes. Ook op het gebied van profiellijsten biedt Spotler wat extra’s. Je kunt zelf lijsten aanmaken en deze segmenteren op basis van verschillende criteria, zoals gedrag, interesses, demografische gegevens en interacties met eerdere campagnes.

Persoonlijk advies?

Klaar met nattevingerwerk en toe aan haarscherpe marketing? We kijken graag samen met jou welke marketing automation tool het beste aansluit bij jouw organisatie en online strategie.

Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl